سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

سازمان بهزیستی اعلام کرد: با شهرداری 7 شهر بزرگ در حال رایزنی هستیم، تا قبل از فصل زمستان و شروع سرما در ساماندهی افراد بی‌سرپناه به صورت ضربتی وارد عمل شویم.

بهزیستی همچنین آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری با شهرداری‌های 7 کلان شهر برای ساماندهی افراد بی‌سرپناهی که شب‌ها را در گرمخانه‌ها به سر می‌برند، اعلام کرد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی با اختصاص 4 میلیارد ریال برای ساماندهی، ایجاد اشتغال و پرداخت هزینه‌های جاری همانند پوشاک، خوراک، دارو و بیمه افرادی که شب‌ها را در گرمخانه‌ها به سر می‌برند، کمک می‌کند.

سید مهدی سید محمدی با بیان این که تا قبل از شروع فصل سرما و به صورت ضرب‌العجل این همکاری صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: سازمان با در اختیار گذاشتن نیروهای متخصص انسانی در قالب مددکار و روانشناس، مشاوره‌های لازم را به افراد واجد شرایط در گرمخانه‌های ارائه می‌کند.

سید محمدی با اشاره به این که متولی ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه شهرداری‌های هستند، اذعان کرد: شهرهای جنوبی کشور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی در زمان شروع فصل سرما، با سیل هجوم بی‌سرپناهان مواجه می‌شوند که در جهت تقویت گرمخانه‌های این شهرها نامه‌ای به روسای بهزیستی شهرهای جنوبی ارسال شده تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 36523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز